Röksug

Är för tillfället rätt Röksugen. Försöker koppla bort det genom att göra annat, tex plocka undan, diska, städa osv. Tuggat dessutom tuggummi eller stoppar in tex en halstablett i munnen när jag är Röksugen. Det fungerar faktiskt bättre än jag trodde att det skulle göra. :)
Det akuta Röksuget är i 3 sekunder. Sen är det hela mest inbillning.
Har misslyckats med att sluta innan då jag inte haft viljan.
Det är nog det viktigaste att man har just viljan att sluta röka. För utan den går det aldrig.
Något mer som är bra att ha och som hjälper en, en hel del, är stöd.
Stöd från dom runt omkring dig. Som familj osv. Jag har ett enormt stöd av min familj, en pappa som aldrig rökt, en mamma som slutade röka efter över 20 år som rökare och en underbar pojkvän som stöttar mig.
Jag vet att det kommer bli jobbigt att sluta men jag vet också att jag kommer må så himla mycket bättre när jag är fri från rökningen.
Denna gången ska jag lyckas!
Igår morse gav jag mitt paket till mamma så att hon skulle gömma det. Så jag inte går och tar där när suget kommer.
Ett rätt bra tips om du är osäker på om du lyckas sluta när du har cigg kvar, ber någon gömma dom. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0